AnnaSeverin

Alla inlägg under januari 2013

Av Anna Severin - 31 januari 2013 23:22

Jo jag har tänkt att jag ska försöka göra en sånhär 30 dags Mojs så ni får lite och läsa om :)

Ska försöka berätta om ett sjukt minne och ja vad ska jag ta..
just nu kommer jag inte på så jätte sjuka men kommer på ett sjukt läskigt minne eller ja ganska läskigt haha!
Jag och min bästa vän Annie ni vet, vi stod i korridoren på altorp och pratade och så sa jag något som jag aldrig trodde kunde hända och så blev vi tysta i typ två sekunder och helt plötsligt så exakt samtidigt börjar vi sjunga på never say never
Haha!
Det har hänt så sjukt många gånger att jag och Annie tar orden ur mun på varann. Haha och typ vi behöver bara titta på varandra så vet vi vad vi tänker!
Appropå min bannie så saknar jag henne grymt mycket!
Puss på dig min älskade snuttis!

- AnnaSeverin <3

Av Anna Severin - 30 januari 2013 15:48

Hallihallå 


chips är inte det för underbart eller?

Chips kan verkligen rädda ens dag, idag vart jag på ett ställe som heter brygghuset med skolan, vi ska ha en festival där i maj, kan skriva lite mer om den senare. Men vi tittade på hur det såg ut och så visst ett schysst ställe men hur kul var det att gå dit och bara titta :P

Sen satt jag på en föreläsning i två timmar, den handlade om att starta ett eget företag och så, och ja det vart skit intressant, men efter en timme började jag tappa konsentrationen och det gjorde dom flesta, hälfen av dom som satt där inne började göra pappers hattar av pappren som låg på borden. Några bara satt och prata och typ måla, medans vi vid mitt bort typ ah började måla gubbar på händerna och fingrarna xD 


Så ja det vart inte världens roligaste grej, men ja nu tillbaka till varför chipsen räddar min dag! 

Jo för att igår frågade jag mamma om hon kunde köpa chips påvägen hem, men det kunde hon inte, och idag när jag sitter på tåget till Fristad så ringer mammsen och frågar vad för chips jag skulle ha, gulliga mamma   

Haha så där satt jag sen på tåget och längtade hem till chipsen som gjorde och fortfarande gör min dag lite bättre hihi



Och nu sitter jag här och små äter lite chips innan maten hihi 

Ska sätta mig efter maten och plugga lite och sen ska jag städa mitt rum! 

Måste flytta lite på massa saker för på fredag får jag min nya sääääng!!! 

Och den är ju då MYCKET större en min nuvarande säng :3 

Nu har jag bara en 90 säng men får hem en 180 säng på fredag :D 



Ha det fint och fortsätt älska chips! :3 


(nog det mest udda inlägget jag gjort haha men ja chips är gott som sagt ;) ) 


 


 


- AnnaSeverin <3 


Av Anna Severin - 28 januari 2013 21:21

 


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 28 januari 2013 14:24

Jag har värsta drömmen! 

Att jag ska tattuera Gotland på min handled och en kamera på min axel eller handled

Jag älskar verkligen Gotland och har funderat på att skaffa mig en sommar stuga där när jag blir äldre. 

Och kameran ja det är verkligen mitt liv. Just nu lägger jag dock inte upp så mycket bilder på bloggen som jag tagit men jag fotar ändå ganska mycket och har en foto sida på facebook som jag har lagt upp några bilder i. 


Men det är verkligen en dröm jag har! 

Att tattuera in dom.

Det är ett måste!


   


  


- AnnaSeverin

Av Anna Severin - 27 januari 2013 23:14






  


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 21 januari 2013 22:53

Hejsan ikväll mobil bloggar jag, är för trött för att starta upp datan igen och börja skriva något. Satt och kollade på aristocats för en stund sedan men orkar dock inte kolla klart på den. Som sagt är väldigt trött.
Men en grej, det här med drömmar , betyder dom egentligen något? Vissa säger att dom gör det, tex om man drömmer att någon dör eller råkar illa ut så har jag hört att det betyder att man bryr sig väldigt mycket om dom. Men det låter ju lite knas
Jag lyckas alltid drömma konstiga drömmar, typ ibland kan det vara att jag sitter på en strand mitt i sommaren och äter glass haha! Men nu på senare tid har det blivit allt mer och mer marddrömmar. en dröm som har följt mig i flera år är att Jag drömmer att jag ser en någon utan för mitt fönster som sedan plötsligt står vid sängkanten och sedan tänker hugga mig med en kniv. Men precis innan personen gör det så vaknar jag alltid. När jag märker att den drömmen kommer tillbaka oftare så blir jag rädd för att somna. Som tur är har jag inte drömt så på länge, kommer säkert börja göra det nu bara för att jag skriver om den... Senaste mardrömmen jag drömde vart i helgen då drömde jag att jag vart ute någon stans med Annie i naturen kommer inte ihåg vart men Ah, och helt plötsligt försvinner Annie och jag ser först en orm framför mig och vänder mig om och ser två, jag börjar springa åt en klippa som jag klättrar upp på och hoppar in i en bil som står där uppe. Men insåg att det vart massa ormar inne i bilen vilket gjorde att jag blev rädd och körde ner för ett stup. Och ni vet när man drömmer att man faller då kitlas det sådär i magen och det gjorde att ja vakna! Blev skit skraj! Som tur var vart jag hos Tobbe och när jag såg att han låg och sov bredvid mig så la jag mig ner igen och tog det lugnt så somnade jag tillslut igen. Det där med drömmar är allt konstiga saker.
Det är min kvälls fundering!

Ha de bra och sov gott!

- Anna Severin <3

Av Anna Severin - 17 januari 2013 19:27

Hejsan!


Jag tänkte tipsa om en blogg som är gröm! 

Det är min underbara vän Alma som skriver den! 

Hon har precis börjat blogga men ändå så fixar hon tusen inlägg på bara några dagar! ;D 

Kanske inte tusen men hon har laggt in massa inlägg på bara några dagar så hon är en fligit bloggare! 

Ni borde kolla in den!! 




http://www.nattstad.se/almamattsson

http://www.nattstad.se/almamattsson

http://www.nattstad.se/almamattsson

http://www.nattstad.se/almamattsson


 


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 14 januari 2013 22:05

Hejsan! 

Det vart en av mina läsare som frågade ifall jag kunde berätta lite om vilka jag umgås med och vem min bästa vän är och så :) 

Och klart jag kan göra det! 

Blir bara glad ifall ni säger till vad ni tycker jag borde skriva om! 

Ibland har jag lite skrivstopp eller vad man ska säga, jag tappar liksom insperationen för att blogga och då blir det bara tråkiga inlägg om vad jag gjort på dagen och sånt, och ja de blir det väl för det mesta! 

Men nu tänkte jag då skriva lite om vem som är min bästa vän och dom flesta jag umgås med! 


Jag har en allra bästa vän, som jag älskar i alla väder, oavsett om vi bråkar tusen gånger om, och att vi inte träffas så ofta längre så älskar jag henne högt över allt annat och kommer alltid göra det. 

Den 17 november 2012 hade vi varit bästisar i två år, ja som dom flesta redan vet vem jag pratar om så är det Annie Söderblom, min kära syster , min snuttis. 

Vi har gjort väldigt mycket tsm även om vi inte gjorde så mycket i sommras som vi tänkt! 

Men vi håller alltid ihop vad som än händer. Hon är min lillasyster som jag alltid önskat mig. 

Det liksom klickade mellan oss med en gång, vi heter nästan likadant hon heter  Stina Annie Ennéa och jag heter Anna Christina  Linnéa. Vi säger ofta saker samtidigt, och avslutar varandras meningar, vi har samma intressen och dansar i samma grupp, liksom vi gör en hel del tillsammans ändå :) 

Kommer aldrig kunna släppa denna tjejen, hon är fantastisk och jag stöttar henne till 10000000%. 

Ja det är min allra bästa vän :* 


Sen kom vi till frågan vilka umgås jag med, ja det beror väl lite på höll jag på och säga, nä men i skolan är det Annie,Carro och Olivia som jag är med mest, sen tillkommer det ju massa från andra klasser som vi lärt känna nu det senast, vi är inte så ofta på fritiden blir mest i skolan :) 


Sen är jag ofta hos min Tobbe, och då har jag genom honom lärt känna helt underbara människor som Josefin,Cornelia och Alicia tillexempel, helt galet bra människor! Boysen som Tobbe hänger med har jag inte lärt känna så jätte jätte bra än. Sen också genom Tobbe eller ja snarare genom Tobbes kompis Robin fick jag kontakt med min barndomskompis Linnéa vilket jag verkligen är super duper glad för! Dom Tobbe ofta hänger med är galet bra människor det ska ni veta! 


Sen Almis min söta lilla Almis :* 

Hon finns där i vårt och tort, vi pratar om allt, och det är verkligen super! Umgås inte med henne så mycket längre men när jag gör då umgås vi rejält! Galen som hon är så älskar jag henne ändå! 


Och hela gänget i dangruppen, där orkar jag inte ränka upp alla, men där är självklart helt underbara männsikor som alltid gör mina tisdagar bättre! 


Åh jag får ju verkligen inte glöma mina gamla underbara altorps vänner! 

Jag hatar att jag bytte skola till borås egetnligen, visst det är helt underbart att gå där, men jag tappade kontakten med så många av mina kompisar! 

Sandra,Jenny,Tessa,Jasmine,Philip,Alex,Danne och alla dom, allt det som vi hade 7-8-9 allt det bara försvann... 

Umgås tyvärr inte så mycket med dom längre, träffar Sandra,Jenny och Tessa på tåget ibland och då pratar vi :) 


Missade nästan att jag säga att jag självklart umgås massor med mamma,pappa och John! klart jag bor ju med dom! 

John är min andra halva! och kommer alltid vara, behöver honom lilla systersonen! 


lite grann vilka jag umgås med vart det där ja :P

Lite bilder på sådanna männsikor lägger jag in här också! ;D 


              

Min allra käraste AnnieBannie och jag!   


 

Tobbe och Zesan  :*


  

Jag och Cornelia! 


     

Tessa & Sandra 



Har tyvärr inte kort på alla på den här datan! :'( 

Men ska väl försöka fixa ett collage på dom flesta snart någon gång! 


Nu ska jag sova , ha det så bra och Godnatt!! 


- AnnaSeverin




Ovido - Quiz & Flashcards