AnnaSeverin

Alla inlägg under april 2014

Av Anna Severin - 27 april 2014 18:15

Bästa någonsin ! Solen är tillbaka och man kan äntligen få lite bränna ! Sjukt gött ! Legat och solat och börjar redan få lite färg ! Fett najs! :3

Nästa vecka kommer bli så Awesome! Förmodligen skolan bara en dag nästa vecka och det är imorgon! Sjukt najs!
Älskar skolan ibland ! Haha!

Sen är det Valborg och den kommer bli ännu mera najs förhoppningsvis !

Hoppas ni haft en go söndag det har iaf jag ! Ingen söndags ångest !


- AnnaSeverin !

Av Anna Severin - 23 april 2014 18:42

åh ja nu har det hänt så mycket! 


Bra start på lovet blev ett fett awesome och grymt LAN! Jag och ett par grymma pojkar hade ordnat ett LAN på skolan för dom som ville! Och det blev hur najs som helst! :D 

Införskaffade även ett par nya vänner ;) Gött! haha! 


Sen blev det inte så himla mycket mer gjort. Jag chillade mest på lovet, förutom i fredags då vart jag på krogen och sen på lördagen hände det... Jag fick sjukt ont i magen, jag trodde bara det vart bakismage som vanligt liksom, men när det gick över i kramper blev jag lite smått orolig men jag sket i det så jag gick och la mig och tänkte sova bort det, men det vart lättare sagt än gjort! Jag kunde inte somna pga smärtan! Låg där långt in på natten tills jag tillslut somnade! 

På söndag morgon tänkte jag äta bort det men det funkade inte det heller! Så jag fick ringa 1177 och kolla vad det kunde vara och det kunde vara blindtarmsinfektion så dom sa att jag skulle åka till akuten så då gjorde jag det då. Jag satt på akuten från 15 till 23 ungefär.. En hel fin dag bort slängd... Men dom kom inte fram till vad det kunde vara, dom trodde att det vart blindtarmen men dom skickade hem mig för att jag skulle komma tillbaka dagen efter om jag fortfarande hade, dagen där på då så hade jag fortfarande ont så fick la åka in till akuten igen dåra. Efter många timmar blev jag inskriven på sjukhuset. Blev kopplad till dropp , fick morfin för att jag hade så ont och så blev jag skickad till barnavdelningen för vuxenavdelingen vart full. Men jag trivdes på barn, sjukt gött att vara där ändå, tog hand om mig!

Många läkare blev det som kom och gick, många skötersker som tog blodprov hit och dit.. många tårar blev det! Usch! Jag hatar blodprov! Och nålar överhuvudtaget! Mycket prat om operation blev det också, men det hände aldrig! Lycklig över det! Inte ens en titthåls operation blev det ! 

Fick besök endel besök som gjorde mina dagar sjukt mycket bättre , inte lika ensamt att vara där då! 

Sjukt äckligt dock att sova ensam på sjukhuset! Svårt att sova också med ont i magen och dropp! 



Idag då så blev jag utskriven tack och lov! Dom konstaterade att det förmodligen har varit en blindtarmsinflamation, men som ser ut att vara borta nu! Jag slapp som sagt operation som tur är! Haha jobbigaste känslan idag vart nog när dom skulle ta bort nålen som droppet suttit i.. haha jag höll på att svimma fett äckligt och spruta blod gjorde det också! haha... Jag skulle sitta och hålla pappersbiten för att det skulle sluta blöda och när jag skulle ta bort den för att se om det slutat så bah kom det en stråle blod och jag fick panik! haha... Sjukhus och sånt är inte min grej! 

Blir att vila hemma i någon dag, förmodligen imorgon också, har ju sovmorgon imorgon så kanske kan komma in på eftermiddagen ändå men får se!


       


Hoppas ni haft det lite bättre än mig! 

Kramar på er! 


 


Av Anna Severin - 16 april 2014 22:25

Idag har det blivit en liten roadtrip med mamma till Jönköping! 
Eftersom att jag driver ett UF företag så måste jag ha en handledare och då ett möte med denna person. Ingen aning om vad man egetnligen ska säga på en sån träff men vi träffades pratade lite och pratade om våra hundar då vi har samam ras! Dom fick träffas och prata lite dom också självklart! 

Tog lite fina kort på Laban då Pernilla hade en egen studio , så fick jag fota honom lite! 
Ska strax lägga in dom i datan så ska jag lägga upp dom på bloggen sen! 

Men jag tänkte att jag börjar lägga upp dom bilderna hon tog! För hon tog nämligen ett par bilder på mig också när vi ändå vart där! :D 


Hon är en superduktig fotograf verkligen! Glad att jag valde henne som handledare ! 


           



Jättenöjd och jättetack Pernilla!! 


 


Av Anna Severin - 10 april 2014 19:34

shoooohooo!

Nu blev mitt hår brunt på riktigt! 

Nu är det inte rått färgat längre! Nu är det brunt , nästan svart! Men helt okej! 

Tackar Linnea så hemskt mycket för att hon hjälpte mig! Taaaack   

Ser dock lite konstigt ut just för tillfället då det inte är torkat än, lite smått grönt/gått/brunt i topparna men det bättrar sig förmodligen när det blir torrt! 

vi får se hekt enkelt! 


Hade nationella prov idag idag också, och det sög.. hoppas det gick lite bra iaf men får se! 


Nu ska jag kolla serier med bästa linnea! 


Ha det! 


 

Av Anna Severin - 6 april 2014 16:18

åh va skönt det känns att komma igång att skriva på mitt gymnasiearbete! 

Jag har jobbat med det en del under terminen , har inte jobbat med det konstant och skriva nått det har jag verkligen inte gjort! 

Men det är nu jag verkligen börjar känna att studeneten är nära! 

Allt ska in och jag har så många deadlines på mig!

Men det ska jag fixa! Känns redigt gött när allt är inne sen! 


Som sagt inte långt kvar! 


ca två månader kvar bara! Fett galet! 

Vad ska jag göra sen liksom , det är min största fråga! 

Men ska bli gött att slippa skolan nu ändå! Och jag ser verkligen framemot balen och studenten! 


 

här får ni en liten happy bild på mig och elinor när vi målade väggarna i skolan förra året! Åh vad jag önskar att jag tagit fler bilder under skoltiden! 


Ha en bra dag! 


 

Ovido - Quiz & Flashcards