AnnaSeverin

Alla inlägg under februari 2013

Av Anna Severin - 27 februari 2013 19:56





Av Anna Severin - 25 februari 2013 08:54

John min älskade pluttis systerson flyttade igår med sin mamma och hennes kille till Örebro... japp det känns det gör det, när han har vart så mycket med mig i hela hans liv, så tar det på mig att vet att jag inte kommer få träffa han på väldigt länge. 
Klart han ska vara med sin mamma, han älskar henne, men jag älskar john och han har blivit som min lillebror och det komemr kännas väldigt konstigt att inte kunna se han varje vecka längre.. 

Kan typ inte säga något, så lägger in en enorm bildbomb på pluttisen istället   


Kommer sakna dig så hemskt mycket, kommer alltid att skydda dig   


                                        


- AnnaSeverin


Av Anna Severin - 22 februari 2013 10:15

Jag önskar verkligen att du älskade fredag kunde komma lite oftare! 

Ja det är iaf äntligen fredag nu, och ikväll blire pizza mys med goa vänner! 


Nästa vecka vet ni vad som händer då? Jo ja, jag är ledig både tisdag och onsdag så det känns ju för illa braaa! 

Kan sova ut och bli en mycket gladare och piggare Anna resten av veckan! :D 

Och nästa månad då jag fått mer pengar så ska jag köpa denna! 


 


Så sjukt snygg är den! Dock dricker jag inte kaffe, men jag dricker ju varm chocklad och fast och ja sånt hihi. Kan ju ha massa olika drickor i den om man ska bort! Men jag måste försöka lära mig dricka kaffe nu när man kommer in i vuxen livet om några månader ;) haha! 

Nä men ja, en sådan ska jag köpa mig nästa månad! 



Ska även köpa en sånhär till min älskade lilla John i sommar! 


 


Pluttise flyttar på lördag och jag kommer inte få träffa honom på jääääääätte länge! känns ritkigt kasst! 

Men sånt händer ju ibland, kommer sakna honom så illa mycket! Kommer typ dö... :( 


Nu ska jag nog gå ner till Ica, känner att jag behöver en dricka och lite choklad (a) 


- AnnaSeverin



Av Anna Severin - 19 februari 2013 21:04

När jag skulle välja gymnasie i nian hade jag haft sjuk många tankar, jag visste inte nått vad jag skulle välja 

Som liten hade jag alltid velat bli latsbilshaufför bara för att pappa var det och jag har följt med han i lastbilen i många många år. Så det vart min dröm och bli. 

Men efter åren gick så ändrades det, mitt intresse blev att baka, så jag tänkte ja jag kan bli bagare, men nä det försvann efter 4-5:an någon gång där, sen vet jag inte det har varit mycket musik inblandat hela tiden, men i 9 bestämde jag mig för att bli bartneder! Det blev en stor dröm för mig! (och fortfarande är) Men den drömmen stoppades ganska fort pga vissa saker.... 

Min pappa hade köpt en kamera åt mig för ungefär 4 årsedean och det hade jag väl börjat få ett litet intresse för , men i nian var det ju fortfarande bartender men som sagt så stoppades den gnaska fort... 


När jag satt och snacka med idiot syven så funderade jag lite på kläd eller indernings designer men det stoppade hon mig och sa "Du kommer tröttna på det innan du ens slutat skolan" och jag blev irriterad och trött på henne men samtidigt tänkte jag efter och tänkte nä det kanske inte är det jag ska göra. 

Så jag funderade runt massa och tillslut stannade det på Media. Dock hade jag inte tagit ordenkligt tag i det så hade jag inte kommit in på det pga att syvkärringen sa att den linjen skulle läggas ner, men hon vet ju ingenting för den fanns  då , den finns nu och den kommer INTE läggas ner... 

Så jag sökte in till Media på Ljud och Bild skolan. 


Jag hade inga speicellt stora kunskaper om foto eller så egentligen jag bara tyckte väldigt mycket om att ta kort då den tiden. Och när jag börjat lärde jag mig mer och mer. Nu går jag andra året, har jobb som fotograf , kan photoshop ganska bra ändå och jag älskar att ta kort! Dock måste jag hitta min stil, måste hitta om jag ska bli mode fotograf,natur eller djur eller människor. Jag har inte riktigt besämt mig för något där än! 


Men det jag skulle komma fram till var att jag funderar på att gå en bartenderutblining i Sydney på fyra veckor! 

Jag vill verkligen gå en sån utbildning och bli bartender om jag inte lyckas som fotograf, dock vill jag ha bartender kunskapen ändå även om jag lyckas inom foto. 

Men ja... det kostar ju en del att åka till Sydney, dock bara ett par tusen kr dyrare än i sverige, och då får man ändå boende i dom här 16,650 kr och fyra veckor utomlans! 

Skulle vara så fett najs att kunna göra det! Så det blir någor jag ska försöka börja spara till! 


Funderar du också på en bartenderskola som inte tar år? 

Fyra veckor är allt det tar :) 

Klicka på |

              v

 


 


- AnnaSeverin

Av Anna Severin - 16 februari 2013 23:13

Shoootjena



Jag har tänkt på en sak... (ganka chockerande att jag tänker :o ) att jag visar inte så mycket min tandställning på korten på mig, jag ler ofta ändå om man säger så haha! 

en del kanske inte vet att jag har det, på några bilder jag lagt upp så visar jag den, men nu ska ni allt få en ordenklig titt! 

Och sen om kankse ett halvår ett år så får ni en UTAN! 

Ska snart äntligen bli av med den, bara jag använder dom däringa gummibanden :/ 

Dock så är det svårt att komma ihåg dom! men men ska allt ta och försöka använda dom så gott det går nu så jag blir snabbt av med tandsällningsskiten som jag haft i umh.. snart två år tror jag :P 


 


Mega smilet har ni här, dock har jag under också men den är lite svårare att visa men det syns lite iaf :p


- AnnaSeverin <3  

Av Anna Severin - 14 februari 2013 22:42

         


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 12 februari 2013 18:47

SEMLOR! 

japp det är vad jag ska äta snart, eller ja en iaf haha! 

Brukar inte äta semlor riktigt semlor asso bara för att det är grädde och jag har varit mjölkallergiker i hela mitt liv vilket jag inte är nu för att jag tar prolactas som gör att jag kan äta mat med mjölk i :D 

Så nu är det första året som jag ska äta en riktig semla! 

Grädde har jag ätit förut men inte i en semla eller ah så :p 

Haha ni fick lite onödig fakta där om mig också som en del av er säkert inte visste att jag är mjölkalergiker igentligen :p 


Sen det här med alla hjärtans dag! 
sjukt många klagar över att dom är ensamma på alla hjärtans dag, jag har aldrig varit med en kille på alla hjärtans dag, så jag har fått vara "ensam". Men nä för jag har varit med min mamma och pappa. Och det är minst lika mysigt kan jag tänka mig! 

Detta året ska jag vara med Tobbe och det kommer bli mys det vet jag, men till er som inte har en kille, sitt inte hemma och deppa över att ni inte har någon, ta med en kompis ut och fika istället, gå och fika med mammsen? 

Gör något kul, värsta fall köp chocklad och blommor till dig själv ;) 

Gjorde jag förra året, köpte chocklad åt mig själv och åt xD 

Man måste alltid göra det bästa utav situationen! :D 


Men men! 
Nu ska jag ta och spela lite lol med tobbe! :D 


Ha ett illa bra lov allihopa! 

Götta er med semlor nu idag! 


 

Här får ni en söt liten mongo bild på mig och min systers katt! :* 


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 10 februari 2013 19:39

Hejsan Hejsan!

Helgen har varit helt underbar! 

Hade tre sjukt underbara dagar med världens bästa Tobbe! Och äntligen kunde vi sova i samma säng utan att HAN pötter ut mig ut sängen, haha! 

Skaffade ju mig en dubbel säng och nu sover vi äntligen tillsammans utan att sparka eller pötta på varann haha, dock låg jag och tryckte mot han ändå (a) 

I lördags kväll kollade vi på Dredd och åt pudding , sjukt mysigt. Dock fattade jag inget av filmen men men :P 


Men idag då, då vart jag ute med Ronja. Hon fick vara min modell lite grann idag! :D 

Sjukt kul, känns lite knas ändå att vi bor grannar men vi har inte varit med varann på ett halv år xD 

Men iaf så jätte kul att vi kunde träffas och göra detta! :D 

Här är några bilder på Ronja som jag tog idag :D 


Vissa blev jag mer nöjd med än med andra men ah testade lite bara och prövade :) 


       


- AnnaSeverin




Ovido - Quiz & Flashcards