AnnaSeverin

Alla inlägg under november 2013

Av Anna Severin - 11 november 2013 18:10

Ja slöja eller inte? 

Det är en ganska stor fråga vi har här i Sverige. Många säger att dom tycker det är löjligt och kränkande. Själv ser jag inget större problem i det när andra har det! Så länge muslimer inte har det så man bara ser ögonen, då tycker jag man går över gränsen och det är redigt läskigt.

Tillexempel om jag skulle bli rånad, slagen eller vad som av en människa där du bara ser ögonen, hur ska du kunna anmälla det då? Det går knappt för du har inget singlament.

Jag har inget emot muslimer , kristendom eller religion överhuvudtaget, men som nu, jag ska på ett studiebesök på Göteborgs moské, jätteintressant ändå tycker jag! Men att jag MÅSTE ha på mig en slöja om jag ska få komma in där tycker jag är väldigt löjligt, jag måste skymma näst intill all hud jag har på kroppen och mitt hår, jag respekterar att det är det dom tror på men när jag måste ta på mig det för att gå in i deras Moské så blir jag lite smått sur. 

Det är som att kristna skulle säga att dom MÅSTE ta av sig sina slöjor innan dom kan komma in i kyrkan. 

Jag är ändå glad att min lärare tar med oss ut på studiebesök och att hon vill att vi ska lära oss detta, men tyvärr så tänker jag inte vara med på just detta besöket om jag tvingas ha på mig en slöja. 



Men det är ju bara min åsikt detta! 


 


 


Av Anna Severin - 2 november 2013 10:26

Har varit jätte dåligt på bloggen nu, lovat er bilder från det ena till de andra men har glömt att ladda upp dom, men ah här är två bilder från Norrköping iaf!
Jätte mysigt vart det ! Och hur gott som helst!!

- AnnaSeverin

Ovido - Quiz & Flashcards