AnnaSeverin

Alla inlägg under mars 2013

Av Anna Severin - 21 mars 2013 20:10

 


Har ett fruktansvärt tråkigt liv... och det hamnar på tumblr just nu.. 

Nä jag tror jag går till tvn och dööör lite! 


PUSS! 



- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 20 mars 2013 07:05

Japp igår gjorde jag den och jajamen va gött det blev!!
Det är som en vanlig smörgåstårta fast med kebab ist! :D


- AnnaSeverin <3

Av Anna Severin - 18 mars 2013 21:41

Japp godnatt människor!
Nu ska jag och vovven sova!

Av Anna Severin - 18 mars 2013 17:39

Ja kalla mig galen ifall du vill men JA! 



Jag ska baka en kebabtårta imogon! 

Från början tyckte jag att det lät som en galen och ganska äcklig ide!

Men jag älskar kebab och jag hittade en blogg som hade skrivit ut ett recept på detta och lagt upp bilder på hur det såg ur när hon hade gjort sin tårta! 


 


Så här har hon gjort sin tårta och här har ni bloggen ifall ni vill kolla in den! Sjukt bra blogg förövrigt också så läs den! 


http://tasteofpernilla.devote.se/blogs/24703181/recept-kebabtaarta.htm



och detta är det receptet så som hon skrev det! 

Jag ska minnsan göra det imorgon! 

Kommer lägga ut bild och sånt på det imorgon eller på onsdag så får ni se! :D 


Du köper hönkaka sådan i 4 halvaor.

Sen lägger du två mot varandra och på dom lägger du en röra som du blandar på

2 Burkar chrem frech
1 burk philipdelphia ost naturell
2 Påsar dippan Ranch
Och blandar dom.

Sen köper du valfri kebab som du steker och sen när det är klart låter du den bli kall 

Sen när du lagt röran på den så bre ut den så den täcker hela botten.
Sen hakar du sallad och sen gurka i bitar du tycker är lagom och sen tomat, lök och till sist majs.
Men så klart är det en smak sak, ta grönsaker du tycker om bäst.

Efter det lägger du på kebaben som blivit kall.

Sen valfri kebab sås själv gjorde jag min egna vitlöksås.

2 burkar chrem frech
4 ägggula
salt
svart peppar
Socker
Och smakar av tills den smakar gott, tänk påd det ska vara mycket socker.

Sen häller man den över lite som en pizza.

Sen lägger du ett lager hönkaka till och brer ut det sista som är kvar av röran med philiadelphia ost
Och sen lägger på vad man vill på toppen låt fantasin flöda.

Och wolla en kebab tårta.

 

 

Ha det fint! Och pröva detta! :3 

 

- AnnaSeverin <3 

fml

Av Anna Severin - 14 mars 2013 12:53

Just nu hatar jag VERKLIGEN denna dagen.... 

Åh vad jag trodde att det skulle bli en bra dag. Jag vaknade och såg att solen lyste in i mitt rum tänkte jag att allt verkligen är perfekt nu! Men jag reste mig upp och kollade ut genom fönstret och ser typ en decimeter snö..... AAAH MITT LIV ÄR FÖRSTÖRT! 


Jag som trodde verkligen att våren var påväg så kommer det sjukt mycket snö igen, jag hatar det, jag vill bara gå och gräva mig under jord eller nått! Usch för detta... 


Men jaja kan ju glädjas över att jag ändå är ledig idag och att det är fredag imorgon!

äntligen säger jag bara, har varit en lång och ganska tråkig vecka, som alla andra då kankse haha!


Sitter iaf just nu i soffan med en död hund... eller ja han ser ganska död ut, han ligger på rygg med tassarna o vädret och öppen mun med tungan lite utanför... 


Ska väl äta något snart och sen gå ner till mammas jobb. Ska åka till alingsås idag på en utställning och shoppa lite är det tänkt :) 


Hoppas ni har en bättre dag utan snö! 



- AnnaSeverin <3 


Av Anna Severin - 13 mars 2013 20:36

awesome! 


Jag älskar verkligen ordet LEDIGHET! 

Har studiedag imorgon, dock inte lika gött som vissa andra som fick lång helg förra helgen, men men har iaf ledigt imorgon! :D 

riktigt illa gött, vara uppe länge nu slippa bry sig, och sova länge imorgon också! 

Men inte för länge för ska till alingsås imorgon med mamma! 

Måste hitta en present till den fina Linnea som fyller år imorgon! 


Har idag försökt fixa lite med min portfoliobox! Men det går ju sådär! haha kolla gärna in den! :3 


Nu ska jag fixa en film och kolla på och gosa ner mig i sängen med Mulle och Zesan, och lite pringles! 


På bilden föresten har jag mitt nya linne som jag köpte från http://rutstore.se/ i måndags! 
Jag höll på och vela fram och tillbaka med vilken färg jag skulle ha så jag GLÖMDE att kolla storleken på tröjan! 
Så när jag kom på det i tisdags så kollade jag och insåg att det var storlek 40!! Jag tänkte ju att jag vart tvungen att skicka tillbaka den med engång när jag fått den, men nä.. när jag prova den såg det inte så illa farligt ut! 
Hade jag tagit en 32 som jag hade tänkt så hade det blivit alldeles för litet! 

Ja så jag är nöjd ändå! Blev bra iaf! :D 


Ha det bra! :)


  


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 12 mars 2013 22:30

WOHO! 

Har fixat mig en portfoliobox! 

Skiter i det där dumma wordpress det bara blev knas! 

Lite väl mycket att pilla med i början men det börjar likna något nu! 

Självklart kommer det komma mer bilder och sånt och bättre info och så men kolla gärna in den och säg vad ni tycker!! 



http://annaseverin.portfoliobox.se/ 



Godnatt! 


- AnnaSeverin <3 

Av Anna Severin - 12 mars 2013 20:47

blääää va trött jag blir! 


Allt internet vart jag än kommer cpar! Igår skulle jag laggt upp bilden på min kissemiss mulle men det funkade inte så då tänkte jag bloggat lite från mobilen och då gjorde jag det fast det stog att det inte funkade och så kollade jag nu och då fanns det två inlägg.... SMART TJEJ.se 

Och idag då, så skulle jag lägga upp bilden på mulle i skolan och ja det funkade efter typ 1000000år...

Och nu krånglar mitt internet här hemma också, det är as knas när jag uppdaterar en sida så står det att den inte kunde hämtas och sen när jag uppdaterar den igen så funkar det.... as knäppt! 


Men! Jag tänkte kolla ifall någon någonsin har andvänt wordpress? Det är en slags webbsida skapare elller vad man ska säga :P 

Och jag skulle behöva lite hjälp! 

För jag vet inte vad databasanslutningen och säkerhetsnycklar är för nått! haha åh va kass jag känner mig nu men nä! Jag vet faktiskt inte och jag behöver hjälp med att fixa det och sen också, om någon vet ifall man måste betalla en domän typ pengar imånaden? Det stog det på en sida att man måste det när man använder wordpress! 

Vore jätte tacksam för svar! 


Jag ska föresten försöka lägga ut någon slags film på när jag redigerar mina bilder, liksom visa och tipsa hur du kan göra! 


Ha en trevlig kväll! 


 


Här får ni en otroligt söt bild på min otroligt fula katt! 


- AnnaSeverin <3 


Ovido - Quiz & Flashcards